Kaat is door het dolle heen, ze heeft dé job gevonden die haar op lijf geschreven is! In de vacature herkent ze zichzelf en kan niet wachten om te solliciteren. Om inspiratie voor haar motivatiebrief te vinden surft ze nog vlug even naar de website van het bedrijf maar daar wacht haar een grote teleurstelling …
De website van het bedrijf is niets meer dan een startpagina zonder foto’s, bedrijfsvoorstelling of kennismaking met het team. Ook een snelle zoektocht op Facebook en LinkedIn maken haar niet veel wijzer.
Kaat besluit hierdoor om niet verder te gaan met haar sollicitatie want in haar mindset heeft elk modern bedrijf toch een website?
Op het einde van de rit zijn hier 2 personen teleurgesteld, Kaat, omdat ze haar droomjob verloor, én de onderneming want die speelde misschien wel een goeie kandidaat- medewerker kwijt.
Vandaag de dag is een website, naast sociale media, het visitekaartje van je onderneming. Niet alleen klanten bezoeken je site maar ook toekomstige werknemers zijn nieuwsgierig naar de uitstraling van jouw bedrijf en jouw activiteiten.
Wil je de nieuwe werknemer net zo enthousiast maken voor je bedrijf als jijzelf? Zorg dan voor een goeie online aanwezigheid of zoals wij het noemen, verzorg je employer branding.
5 tips om online aantrekkelijk aanwezig te zijn voor toekomstige medewerkers:
- Kadidaten zijn ontzettend nieuwsgierig naar wat je doet, wat je drijft en voor wie je werkt. Zorg voor een duidelijke missie en visie op je website en social media kanalen.
- Een leuke online uitstraling van de werksfeer maakt elke potentiële kandidaat nieuwsgierig om die werksfeer in ‘real life’ op te snuiven.
- Laat je hip en modern imago maar van het scherm spatten. Zo trek je vast ook de millennials aan.
- Zowel actieve als passieve werkzoekenden, kijken toe hoe bedrijven ook online met mensen omgaan. Hoe reageer je op social media berichten en comments? Ben je vlot bereikbaar via telefoon en mail? Ga je ethisch om met gegevensverwerking (GDPR)?
- Zorg voor een up-to-date vacaturepagina op je website. Het moet je niet gezegd worden dat wanneer een vacature al 2 jaar op je website staat, dat dit geen al te beste indruk na laat.
Wil je écht alles op punt zetten om een goeie medewerkersgerichte cultuur op te bouwen? Wij helpen je graag.