GDPR… als je er al van gehoord hebt, dan was dit vast in verband met ongewenst mailverkeer, datalekken, privacy policy, …
Maar dacht je er aan dat deze regelgeving die in voege gaat op 25 mei 2018 ook strikt moet worden toegepast op je personeelsadministratie?
Met deze 3 tips ben je alvast voorbereid op wat komt:
- Breng alle persoonsgegevens die je verwerkt in kaart. De CV en sollicitatiebrieven van kandidaat-werknemers, de beelden van de camerabewaking, de loongegevens naar het sociaal secretariaat,… Het zijn er meer dan je denkt. De privacy commissie stelt hiervoor gratis een dataregister ter beschikking.
- Registreer enkel noodzakelijke gegevens en hou ze niet langer bij dan nodig. Voor sociale documenten is vijf jaar voldoende.
- Check je huidige interne documenten en contracten met dienstverleners en onderaannemers. Bereid de nodige aanpassingen voor.
Wist je dat BizPlus je hierbij kan helpen? Wij zijn ons als maanden aan het inwerken in de nieuwe wetgeving en kunnen al jouw vragen en opmerkingen beantwoorden. Aarzel dus niet en contacteer ons.