Ben jij een van die ondernemers van wie het angstzweet al uitbreekt bij de gedachte aan een bezoek van de sociale inspectie? Omdat je personeelsadministratie niet in orde is? Of omdat je in eerste instantie al niet weet wat ‘in orde’ hier juist betekent? Is dat misschien de reden waarom je dit papierwerk uitstelt?
De vakantieperiode is ideaal om je personeelsadministratie even onder de loep te nemen.
Hierbij is het een goede start om onze analysetool in te vullen. Het duurt slechts 5 minuten en je krijgt onmiddellijk toepasbare tips in je mailbox. Met deze checklist kan je alvast aan de slag om een sociale inspectie voor te bereiden. Is alles in orde? Dan behoor jij tot de kleine groep van ondernemers die te allen tijde op alles is voorbereid. Dat is op zich een hele prestatie!
Ben je graag heel zeker van je stuk? BizPlus komt bij je langs voor een interne audit. Bij deze volledige doorlichting van je onderneming staan we onder andere stil bij:
- Zijn de arbeidsovereenkomsten correct opgesteld en up-to-date?
- Heeft je onderneming voor elke geldende policy een document opgesteld? Bracht je alle medewerkers hiervan op de hoogte? Weten zij ook waar de meest recente versie van deze documenten te allen tijde kan worden ingekeken?
- Kunnen we optimalisaties voorstellen voor de lonen van jouw medewerkers?
- Is het arbeidsreglement aangepast aan de huidige wetgeving?
- Zijn alle uurroosters (voltijds, deeltijds, glijtijden, …) opgenomen in het arbeidsreglement
- …
Wil je ook niet langer wakker hoeven te liggen van je personeelsadministratie? Zie je een sociale inspectie liever vol vertrouwen tegemoet? Vraag vandaag nog jouw interne audit aan. We komen graag bij je langs om deze zorgen weg te nemen.