Het was nog vroeg in de namiddag, de zon stond hoog aan de helblauwe hemel, toen we na amper drie kwartier rijden aankwamen in de weidse velden van Ieper. In B&B Back2Front word je meteen ondergedompeld in het warm-hartelijke vakantiegevoel van de Westhoek. En gastvrouw Katja doet daar graag een schepje bovenop. Haar gasten vriendelijk ontvangen en verwennen, dat is wat ze het liefste doet.
In tegenstelling tot wat velen denken, heeft de naam Back to Front niets te maken met de oorlog. ‘Back to Front’ betekent in ‘British English’: langs de achterdeur.
Voor ondernemers staat de voordeur steeds open voor klanten, leveranciers, partners, …. Je achterdeur zou moeten openstaan voor je medewerkers. Want wie door de achterdeur binnen komt, daar heb je een andere band mee dan met zij die aanbellen of kloppen. Misschien heb je afgelopen turbulente maanden je achterdeur wel even op slot gedaan? Dan is het nu tijd om deze terug op een kier te zetten om je aandacht te verschuiven naar je menselijk kapitaal, naar die mensen waar je op kan rekenen.
Vraag jij wel eens hoe het met hen gaat?
Krijgen ze inspraak in de gevoerde bedrijfsstrategie?
Plan je wel eens een gesprekje om te praten over functie, taken en toekomst?
Sta jij ervoor open om de werksituatie zoveel mogelijk aan te passen aan de persoonlijke situatie?
Het is mijn overtuiging dat de weg via ‘back to front’ naar ‘back to business’ een weg is geplaveid met optimaal werkgeluk.
Deel jij mijn mening? Wil je graag eens horen hoe we dit bij BizPlus aanpakken? Benieuwd hoe je de achterdeur-aanpak kan rijmen met de sociaal-juridische kant?
Stuur me een mailtje: patrick@bizplus.be.
Geef me een belletje of laten we appen: +32 474 99 09 16