Communicatie. Het is een woord dat in zoveel verschillende contexten gebruikt wordt. Maar op zich komt het allemaal op hetzelfde neer: mensen verbinden. Dat blijkt al sinds mensenheugenis een stevige uitdaging te zijn. Maar vorig jaar kreeg communicatie op de werkvloer er nog een extra dimensie bij.
Interne communicatie binnen een bedrijf werd moeilijker door de beperkte live contacten. Geen probleem, er zijn voldoende digitale communicatiemiddelen. Maar wat blijkt nu? Medewerkers krijgen een overvloed aan woorden binnen. Via massa’s verschillende kanalen: e-mails, what’s app-berichten, intranetmeldingen, pop-ups, to do-meldingen, …. Je medewerkers zien het bos door de bomen niet meer en weten niet meer welke handelingen vereist zijn.
Herkenbaar? Dan zijn jouw medewerkers aan het verdrinken in een communicatie tsunami. In plaats van rust en duidelijkheid brengt de tsunami alleen maar stress. Niet bevorderlijk voor de productiviteit en de groepssfeer.
Pak dit onderdeel van je personeelsbeleid aan. Schep klaarheid in jullie manier van communiceren. Less is more. Beperk het aantal communicatiekanalen en geef elk kanaal een duidelijk doel. Je to do’s opzoeken? Dat is op die manier in een fractie van een seconde gebeurd. Een goede interne communicatie vergroot de betrokkenheid, productiviteit en creativiteit van je medewerkers. Dit straalt zich uit naar je klant en geeft je employer branding een boost. Een echte kracht in de huidige tijden van arbeidskrapte.
Contacteer Bizplus voor advies en begeleiding van jouw personeelsbeleid.