Kim heeft een goed draaiend consulting kantoor. Prospecteren, de baan op, klantencontacten, telefoontjes, facturatie, administratie, … Kim doet het helemaal … alleen.
Toen ze me met een diepe zucht vertelde dat het zo niet verder kon, maar dat ze geen uitweg zag, vroeg ik haar wat haar tegenhield om iemand in dienst te nemen.
Haar gezicht sprak boekdelen.
“Pfff, zo’n gedoe. Een vacature schrijven, hoe begin je daar aan? En dan, uit al die brieven kiezen en een geschikte kandidaat vinden.
Wat als we geen ‘klik’ hebben? Personeel is duur. Zal ik wel genoeg werk hebben om er iemand bij te nemen?”
Bij een tas koffie vertelde ik Kim hoe wij bij BizPlus al jaren ondernemers ondersteunen bij de selectie en werving van geschikte medewerkers.
Na 2196 brieven, 378 gesprekken, 92 aanwervingen en bijna 60 tevreden werkgevers weet BizPlus waarop te letten:
– een goed afgelijnd profiel,
– een sprekende vacature,
– een objectieve selectie,
– doorgedreven gesprekken,
– loonsonderhandeling,
– kostenberekening,
– een weloverwogen aanwervingen,
– opmaak van de arbeidsovereenkomst.
Dit alles van A tot Z door ons ondersteund, voor 100% in overleg met de zaakvoerder.
Wist je dat we bij BizPlus een eigen vacaturepagina hebben? Daarop staan alle vacatures in onze portefeuille. Dit is een extra publicatiekanaal, exclusief voor onze klanten. Sollicitanten vinden daar uitgebreid het profiel en kunnen er gemakkelijk hun sollicitatie indienen.
Kim was bij de tweede kop koffie al overtuigd. Straks breidt haar team uit met … nummer 5! Het enige wat we telkens opnieuw van haar horen: “Had ik er maar veel eerder aan begonnen.“
Doe niet zoals Kim en contacteer ons bij de minste twijfel om wel of niet (extra) medewerkers aan te werven.