Bekijk het kantoorleven eens vanop een afstand. Je zal direct zien dat het doorweven is met een aantal hilarische clichés. Parodieën als ‘The Office’ of ‘Het Eiland’ zijn niet voor niets grote successen. Zo herkenbaar voor iedereen die op een kantoor werkt.
En geef nu eerlijk toe dat dit ook gewoon moet kunnen. Niets ontspant beter dan eens goed lachen. Even de druk van de ketel. Even de stress achterwege laten.
Ook Japke-d. Bouma heeft dit goed begrepen. Ik las onlangs haar boek met 262 hilarische kantoortips die jou carrièregewijs voordeel opleveren. Ze weet als geen ander op een herkenbare manier het kantoorleven te doorspekken met humor. Dat brengt ons meteen bij onze tip van de week: op kantoor mag er ook eens gelachen worden.
Hierbij een aanzet om hiermee aan de slag te gaan, met dank aan deze Japke-d. Bouma en haar boek ‘De 19 dingen die je nooit met collega’s moet doen’.
De 6 voordelen van medewerkers
- Ze zijn altijd aanwezig.
- Na het werk kan je samen op café.
- Ze begrijpen wat je doet.
- Ze hebben altijd wel iets lekkers mee.
- Ze kennen je als baas.
- Er zitten altijd wel een paar leuke tussen.
Het énige nadeel van medewerkers
- Als ze er zijn, kan je je niet zo goed concentreren op je werk.
De 6 redenen waarom medewerkers overwerken
- Niks beters te doen.
- Er is altijd wel iemand die trakteert met taart of iets anders.
- Ruzie thuis.
- Geen zin om te sporten.
- Verliefd op een collega.
- Op het werk worden ze wel begrepen.
Voor de feiten over koffie en de dingen die je nooit met je medewerkers moet doen, daarvoor moet je even hier klikken.
Wil je een ontspannen sfeer in je bedrijf? Contacteer BizPlus voor de optimalisatie van je personeelsbeleid.