Sinds 1 januari 2025 moet bij tijdelijke werkloosheid de controlekaart eC3.2 verplicht elektronisch ingevuld worden.
Dit geldt voor de verschillende vormen van tijdelijke werkloosheid zoals slecht weer, overmacht, technische stoornis en economische redenen.
Om de elektronische controlekaart eC3.2 te kunnen gebruiken, moet de werknemer zich zelf registreren op de website socialsecurity.be of de eC32app downloaden. Hij is dan ook zelf verantwoordelijk voor het correcte gebruik ervan.
Om te vermijden dat je medewerker problemen ondervindt bij de aanvraag van zijn werkloosheidsuitkeringen, volg je dit als werkgever ook best op via de eBox.
Maandelijks komt hierin een overzicht van de werknemers die de eC3.2a al gebruiken.
Op die manier heb je als werkgever een zicht op wie nog geen gebruik maakt van de verplichte eC3.2a. Zo kan je deze medewerkers sensibiliseren om dit wél te doen.
Ben je op zoek naar ondersteuning om dit en alles rond personeelszaken in goede banen te leiden? Schakel BizPlus in. Neem nu contact op.