GDPR ook voor personeelsadministratie? Zeker

GDPR… als je er al van gehoord hebt, dan was dit vast in verband met ongewenst mailverkeer, datalekken, privacy policy, …
Maar dacht je er aan dat deze regelgeving die in voege gaat op 25 mei 2018 ook strikt moet worden toegepast op je personeelsadministratie?

Met deze 3 tips ben je alvast voorbereid op wat komt:

  • Breng alle persoonsgegevens die je verwerkt in kaart. De CV en sollicitatiebrieven van kandidaat-werknemers, de beelden van de camerabewaking, de loongegevens naar het sociaal secretariaat,… Het zijn er meer dan je denkt. De privacy commissie stelt hiervoor gratis een dataregister ter beschikking.
  • Registreer enkel noodzakelijke gegevens en hou ze niet langer bij dan nodig. Voor sociale documenten is vijf jaar voldoende.
  • Check je huidige interne documenten en contracten met dienstverleners en onderaannemers. Bereid de nodige aanpassingen voor.
Wist je dat BizPlus je hierbij kan helpen? Wij zijn ons als maanden aan het inwerken in de nieuwe wetgeving en kunnen al jouw vragen en opmerkingen beantwoorden. Aarzel dus niet en contacteer ons.

Regelmatig tips ontvangen?

Blijf je graag op de hoogte van wat reilt en zeilt binnen de wereld van sociale wetgeving en personeelsbeleid? Vul dan onderstaand formulier in en je krijgt van ons regelmatig handig en onmiddellijk toepasbaar advies in je mailbox.

De grote wervings- en selectiepoll

De grote wervings- en selectie poll
Vul onze poll in en help ons om binnenkort het grote-arbeidsmarkt-mysterie te ontrafelen!

Wij gebruiken cookies om jouw surfervaring te verbeteren. Door te klikken op ‘cookies aanvaarden’ of verder te gaan op deze website, verklaar je je akkoord met al onze cookies. Meer info

Je kan parkeren op de site “Studiebureau Jonckheere”, parking KBC
BizPlus bevindt zich op de derde verdieping